Začíná to už jeho názvem, který přesně vystihuje jeho funkci: "Pin" neboli připíchnout a "interest" tedy zájem. V principu se jedná o virtuální nástěnky, které si může každý uživatel vytvořit a na něž si připichuje obrázky či fotografie, které se mu líbí. To vše může sdílet s ostatními, stejně tak jako může například sledovat nástěnky jiných a připínat si jejich oblíbené věci (pak se jedná tzv. re­-pin). Nástěnky si může vytvořit na nejrůznější témata, od receptů přes vánoční výzdobu, dekoraci svatebního stolu až po cestování, architekturu či auta.

Takových nástěnek podle výroční zprávy Pinterestu vloni na celém světě existovalo přes čtyři miliardy, na výběr uživatelé mají mezi 175 miliardami příspěvků. Poradenská společnost Prophet Pinterest letos řadí mezi deset nejvýznamnějších značek ve Spojených státech.

Nefantazíruj a jdi do toho

Se světem technologií přitom Silbermann neměl nic společného. Jeho rodiče Jane a Neil jsou (oční) lékaři, medicíně se věnují i obě Benovy sestry. "Vždy jsem si myslel, že ze mě taky bude doktor. O tom jsem nikdy nepochyboval," řekl před lety v jednom rozhovoru Silbermann, který jako malý hoch absolvoval transplantaci srdce. "Start­-upy v oblasti technologií pro nás byly jako něco z jiné planety," tvrdil.

Dnes sedmatřicetiletý manažer vyrůstal v dvousettisícovém městě Des Moines ve státě Iowa, který díky své úrodné půdě patří mezi zemědělská centra Spojených států. Již na střední škole se nakonec rozhodl proti medicíně a vydal se na bakalářské studium politologie na renomované univerzitě Yale. Po jeho ukončení v roce 2003 našel zaměstnání ve Washingtonu v poradenské firmě, mezi jeho zákazníky patřily koncerny, jako je McDonald's či Chevron.

"Tehdy jsem vůbec nevěděl, do čeho jdu," citoval Silbermanna portál Business Insider. Byl zařazen do oddělení IT, kde se začal o téma více zajímat a číst blog TechCrunch, věnující se novým technologiím. "Když jsem si četl ty příspěvky, cítil jsem, že to je dominantní téma mé doby a že já jsem na špatném místě," dodal.

Rozhodl se proto přestěhovat na západ Spojených států, kde sídlí většina firem v tomto oboru a rovnou našel práci u Googlu. Zde byl zodpovědný za vyhodnocení feedbacku od reklamních zákazníků a zprostředkování těchto výsledků vývojářům. Tento úkol jej ale příliš nenaplňoval, jeho snem bylo vyvinout vlastní aplikaci.

Jeho tehdejší přítelkyně a dnešní manželka Divya (ta mimochodem byla jednou z prvních personalistek ve Facebooku) mu nakonec řekla: Buď přestaň fantazírovat, nebo do toho jdi. A Silbermann ji poslechl.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.